Ahad, 19 Disember 2010

Kejahilan azwan Ismail...Nauzubillah...

Azwan Ismail : Saya Gay, Saya OK





Sasterawan Negara, Shanon Ahmad pernah menulis satu novelnya lebih kurang begini; kenali diri, kenali segala ia seolah memberitahu kita jika kita mengenali diri kita, mengenali tubuh kita, mengennali perasaan kita, mengenali pemikirann kita. Kitalah yang berhak memberitahu orang lain siapa yang kita ingin jadi dan bukannya mereka. Saya Azwan Ismail, umur saya 32 tahun. Saya telah mengaku dan telah mengambil masa yang agak lama untuk mengenali diri saya, untuk meyakini diri saya bahawa saya seorang gay dan apabilanya saya berani mengatakan saya seorang gay kepada orang lain setelah 30 tahun itu saya telah menjadi seorang yang kuat dan yakin dengan apa yang bakal saya lalui pada masa depan. Memang tidak dinafikan agak sukar untuk menjadi seorang gay di Malaysia terutamanya jika kita seorang yang Melayu kerana faktor agama dan budaya banyak mencorakkan kehidupan kita dan memberitahu kita apa yang perlu kita boleh jadi dan apa yang kita tidak boleh jadi. Tapi jika kita ingat bahawa apa yang diberitahu orang lain, apa yang diberitahu oleh guru-guru kita, ustad kita, kawan-kawan kita kebanyakkannya dari pandangan seorang heterosexual. Mereka tidak merasai dan tidak memahami menjadi seorang yang gay. Kita lebih mengetahui diri kita dan kita perlu mengambil masa dan terus mencuba untuk memberitahu orang-orang sebegitu. Saya yakin keadaan akan menjadi lebih baik kita cuma perlu mencari sumber sumber kekuatan disekeliling kita kerana terdapat mereka yang dapat membantu kita dan akhirnya dapat memberikan keyakinan kepada diri kita untuk menempuhi hari-hari yang akan datang sebagai seorang gay yang lebih tabah. Saya harap anda akan akhirnya dapat menemui super kekuatan itu dan berpegang kepadanya dan akhirnya yakin untuk memberitahu kepada orang lain, Saya Gay, Saya OK.





Ape nak jadi org ISLAM sekarang..ISLAM pada nama je ke? Sama2 lah kita berdoa agar 'dia' di beri hidayah dari Nya...Amin Ya Rabbal A'lamin..
Azwan Ismail.

Tiada ulasan:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About